۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

امام جمعه خمینی شهر:

شکل‌گیری جبهه مقاومت حاصل خلوص شهید سلیمانی است

شکل‌گیری جبهه مقاومت حاصل خلوص شهید سلیمانی است

خمینی‌شهر - امام جمعه خمینی شهر گفت: سردار سلیمانی با خلوص خود، مسیر و مکتبی را ترسیم کرد که شکل‌گیری جبهه مقاومت ثمره اصلی آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خمینی شهر، ضمن دعوت مردم، به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: فتنه فضای غبار آلودی است که با چشم قابل مشاهده نیست.

وی با اشاره به این مطلب که فتنه گران از حقایق برای نشر باطل بهره می‌برند، بیان کرد: بعد از رحلت پیامبر (ص) شورای سقیفه، با خباثت حکومت را از امیرالمومنین (ع) غصب نمودند و در ادامه این جریان سه فتنه بزرگ به راه انداختند.

امام جمعه خمینی شهر با یادآوری فتنه سال ۸۸ آن را ادامه فتنه زمان صدر اسلام خواند و تشریح کرد: با وجود اینکه راه روشن بود اما جبهه دشمن از برگزاری انتخابات به نفع خود بهره برداری کرد.

وی از فتنه جدید دشمن به تعبیر شکنجه سفید یاد کرد و گفت: آمریکا علیه ملت ایران این فتنه را آغاز نموده و درصدد نشر فتنه‌های گوناگون به انواع مختلف است، تنفر از هویت ایرانی داشتن، تنفر از نظام اسلام و ولایت فقیه، و تخریب نماد اسلام به انواع روش‌ها از اقدامات جبهه دشمن است‌.

از افراط و تفریط در روضه‌ها پرهیز شود

حجت الاسلام موسوی در ادامه به اهمیت ایام فاطمیه (س) اشاره کرد و افزود: تبیین حقایق فاطمیه، عاشورایی برگزار کردن ایام فاطمیه است؛ برپایی مراسم سوگواری در ایام شهادت اهل‌بیت (ع) از بزرگترین شعائر مذهبی و عقیدتی است که باید آن را بزرگ برشمرد و حقانیت اهل‌بیت (ع) را آن گونه که هست نشر دهیم و از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز نمائیم.

وی اولین سالگرد آیت الله مصباح را یادآور شد و گفت: علامه مصباح دانشمند با بصیرتی بود که با بیان حقایق فتنه گران را به انزوا می‌کشاند و منافقان و فتنه گران علیه این دانشمند و فیلسوف ژرف اندیش و ولایی از انجام حملات تبلیغی کوتاهی ننمودند.

امام جمعه خمینی شهر اظهار کرد: در آستانه دومین سالگرد سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی هستیم، سرداری که نماد استقامت و صبر است، سرداری که از دنیا و هواهای نفسانی گذشت و با خلوص خود خطی ترسیم نمود که جبهه مقاومت حاصل خلوص این سردار بزرگ انقلاب است.

شهید سلیمانی از پیروان راستین ولایت فقیه بود

وی عاقبت بخیری را در اطاعت پذیری از ولایت دانست و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی با اینکه یک نظامی برجسته با تدبیر و شجاع بود اما مطیع امر ولایت بود، وی از شاگردان مکتب امام خمینی (ره) است و در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری کوتاهی نکرد و از پیروان راستین ولایت فقیه بود، شهید حاج قاسم سلیمانی تعهد به ولی امر مسلمین را از شئون عاقبت بخیری می‌دانست و برای آن قسم یادکرده بود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه تاکید کرد: کشورهای اسلامی به تبعیت از اقتدار حاج قاسم تمام قد در برابر ظلم ایستاده و رژیم صهیونیستی را به بند کشیده‌اند و امت اسلامی این حماسه‌ها را مرهون مکتب حاج قاسم می‌داند.

امام جمعه خمینی شهر به میزبانی شهرستان در استقبال از شهدای دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: این شهدا از هستی خویش برای بقای اسلام و نظام اسلامی گذشتند و استقبال باشکوه، از این شهیدان کمترین کاری است که می‌توان برای آنها انجام داد.

کد خبر 5388575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha